تولید کننده ادتیو SPG (کاهش دهنده قیر و مقاوم کننده آسفالت) به شماره ثبت اختراع 71579 اداره مالکیت های صنعتی ایران

پروژه های زیادی با شهرداریها و پیمانکاران خصوصی در کشور با ادتیو SPG (آسفالت مقاوم پلیمری SPG)  در ایران انجام شده است و ورود این محصول منحصر به فرد به کشورهای عربی و کشورهای CIS باعث ارتقای آسفالتهای تولیدی این کشورها با پلیمر SPG شده است .

 

            پايين بودن عمر عملكرد آسفالتهاي متداول نوسان رو به رشد قیمت قیر و هزينه‌هاي گزافي كه بابت نگهداري روسازيها پرداخت مي‌شود و همچنين صدمات بوجود آمده در بعضي مناطق خاص روسازي، ازقبيل ايستگاههاي اتوبوس، تقاطعات، ميدانها،‌شيبهاي تند، مناطق پرترافيك خيابانها، پاركينگهاي مراكز صنعتي و عرشه پلهاي فلزي، ضرورت استفاده از آسفالتي را مي‌طلبد كه بتواند با داشتن خصوصيات بسيار ممتازتري نسبت به ساير مخلوطهاي آسفالتي، نيازهاي مربوطه به اين مناطق را برآورده نمايد.

آسفالت مقاوم spg   ‌به دليل چسبندگي فوق‌العاده، پايين بودن فضاي خالي و بالا بودن مقاومت مكانيكي  نیز مي‌تواند بهترين گزينه باشد. قابل توجه اينكه بزرگترين ضعف آسفالت در كشش است. پايين بودن مقاومت كششي مخلوط بتن آسفالتي، از عوامل بروز خرابيهايي نظير تركهاي حرارتي، تركهاي خستگي، عريان‌شدگي مصالح سنگي از قير، جداشدگي دانه‌ها (شن زدگي)، ايجاد چاله و درنهايت اضمحلال روسازي مي‌باشد. درحاليكه آسفالت  spg به دليل ساختار خاص خود (تركيب و امتزاج فيلر و قير و توليد چسبنده‌اي با الت قطبي بسيار بالا) و همچنين تخلخل بسيار كم مي‌تواند مسائل و مشكلات مذكور را برطرف نمايد. از آنجايي كه مصالح سنگي مي‌توانند تأثير قابل توجهي برروي خصوصيات مكانيكي آسفالت spg  داشته‌باشند و اينكه با توجه به مطالعات انجام شده، كارهاي تحقيقاتي كمي در اين زمينه انجام گرفته‌است، لذا بررسي تأثير انواع مصالح سنگي (درشت دانه، ريزدانه و فيلر) در اين مخلوطها و درنهايت بدست آوردن دانه بندي بهينه‌اي كه بيشترين مقاومت كششي را بدهد، ضروري بنظر مي‌رسد.

 

 

 

اهميت مسئله:

            فرسودگي و شكست در رويه بزرگراههاي داراي حجم ترافيك، بارگذاري و سرعت ترافيك بالا، نياز به لايه‌اي نازك را كه با آن رويه‌هاي جديد ساخته شوند و يا رويه‌هاي قديمي جهت عبور چنين ترافيكي احيا شوند، ايجاب مي‌نمايد.

با شرايط ترافيك امروزي، با افزايش حجم ترافيك، حركتها و توقفهاي ناگهاني، رويه‌هاي قديمي نمي‌توانند سرويس‌دهي قابل اطميناني داشته‌باشند، مخصوصاً زماني كه قرار باشد، آسفالتهاي متداول برروي سطوح بتني قديمي اجرا گردند.

آسفالت spg به دليل دارا بودن مقاومت مكانيكي بالا از يك طرف و حداقل فضاي خالي از طرف ديگر، از پتانسيل بالاتري در تمام شرايط بارگذاري نسبت به مخلوطهاي آسفالتي متداول برخوردار مي‌باشد و داراي عمر خستگي طولاني‌تري است.

آسفالت، تركيبي از مصالحي است كه در مواقع گرما منبسط و در فصل سرما منقبض مي‌شوند. گرما در مخلوط، ايجاد فشار و سرما ايجاد كشش مي‌نمايد و درنهايت باعث ناتواني مخلوط آسفالتي گرم در امر مستهلك كردن اين تنشهاي داخلي مي‌شوند. تنشهاي حرارتي ايجادشده در آسفالت مي‌توانند باعث خرابي سازه‌اي آسفالت شوند و بصورت موج برداشتن، گودي مسير چرخ و خود را نشان دهند. ولي تنشهاي كششي ايجادشده در خلال سرما خود را با ايجاد تركهايي در داخل آسفالت ظاهر مي‌سازند.

آسفالت spg  مي‌تواند در برابر بارهاي ترافيكي سنگين و شرايط نامساعد جوي براي مدتي طولاني مقاوم باشد. چسبندگي بهتر بين قير و مصالح سنگي در اين نوع آسفالتها و درنتيجه افزايش مقاومت كششي، مي‌تواند اين مخلوطها را داراي كاربرد ويژه و ممتازي ازجمله بعنوان روكش عرضه پلهاي فلزي بنمايد.

 

 

 

مسائل اقتصادي:

            براساس مطالعات انجام شده و تجربيات بدست آمده،‌آسفالت spg نسبت به آسفالت های متداول ،‌ داراي مزاياي بسياري است كه مهمترين آنها،افزايش عمر مفيد و دوام اين مخلوطها  مي‌باشد. اصولاً در بسياري از موارد، تعميرات بعضي از خيابانهاي داخل شهر و يا جاده‌هاي برون شهري، به علت حجم ترافيك سنگين، كاري بسيار مشكل است. در چنين محلهايي،‌انحراف ترافيك باعث بوجود آمدن هزينه‌هاي مختلفي بر مصرف‌كنندگان آن جاده خواهدشد. ضمن اينكه در بعضي از شرايط، اين امر امكان‌پذير نمي‌باشد.كاربرد آسفالتهاي spg ، نياز به تعميرات مرتب و دائمي ندارد،‌كه از اين بابت، قطعاً سود سرشاري عايد سرمايه‌هاي ملي مملكت خواهدكرد.همچنین با توجه به هزینه خرید قیر ، هزینه حمل قیر تا کارخانه ، هزینه سوخت ، هزینه نگهداری و بهره برداری از قیر نیز تاثیر بسزایی در افزایش هزینه های جاری آسفالت های متداول دارد که این مشکل با  جایگزین شدن  پودر spg به جای بخش قابل توجهی از قیر گام بلندی در یک صرفه جویی عظیم اقتصادی می باشد . بنابراين از هرحيث، صرفه اقتصادي و فني آسفالتهاي spg بر آسفالت های متداول محرز مي‌باشد و قطعي است كه با استفاده از مخلوطهاي آسفالتي spg ، سالانه صرفه‌جويي قابل ملاحظه‌اي در بودجه عمراني كشور بوجود خواهدآمد.

 

آسفالت spg :

مخلوطي است كه از تركيب مصالح سنگي و قير( به مقدار کاهش یافته ) و پودر spg . 

آسفالت spg يكي از انواع آسفالتهاي گرم مي‌باشد، كه اساساً در ایران  ابداع گرديده است و در انحصار شرکت توسعه ساخت قائم شاهرود می باشد..

.

خصوصيات آسفالت  spg :

            آسفالت spg داراي مشخصات فوق‌العاده‌اي مي‌باشد كه از اين حيث نسبت به ساير مخلوطهاي آسفالت گرم داراي ارجحيت است. خصوصيات مهم اين آسفالت به شرح ذيل است:

 

1.        داراي چنان قابليتي است كه پس از گذشت تنها چند ساعت مي‌توان ترافيك را برروي آن عبور داد.

2.        به انواع سطوح مخصوصاً سطوح بتني با سيمان پرتلند به سختي مي‌چسبد و داراي خواص پيوستگي و چسبندگي بالايي است.

3.        داراي استقامت كافي و مقاومت در برابر فرسودگي در هنگام عبور ترافيك بدون جابجايي بيش از اندازه مي‌باشد.

4.        اين‌ آسفالتها، روسازي متراكم و مقاومي ايجاد مي‌نمايند، كه دچار روزدگي قير نشده، در آينده اثري از فشار ترافيك برروي آن مشاهده نمي‌گردد.

5.        اين روسازي، بسيار بادوام و داراي سطح سرويس عالي جهت استفاده به مدت چندين سال مي‌باشد.

 

 

 كاربرد و كارهاي اجرايي با آسفالت spg:

 

            ويژگيهاي متعددي كه در خصوصيات مكانيكي آسفالت spg مشاهده شده، موجب گرديده كه اين نوع آسفالت در بسياري از موارد مشكل‌زا در پروژه هاي عمراني مورد استفاده قرار گيرد.

            در ذيل به مهمترين كاربردهاي اينگونه آسفالها در صنايع مختلف پرداخته مي‌شود:

 

1-استفاده در روكش راهها:

            آسفالت spg براي روكش خيابانها و بخصوص مناطق بحراني كه داراي حجم ترافيك بالا و يا بار محوري زياد مي‌باشند،‌بيش از پيش مورد توجه متخصصين و كارشناسان قرار می گیرد. با استفاده از آسفالت spg در روسازي مناطق صنعتي، ايستگاههاي اتوبوس، تقاطعات اطراف ميادين و خيابانهاي پرترافيك شهري و بين شهري، سراشيبيها و راههاي كوهستاني مي‌توان از بوجود آمدن پديده موج برداشتن آسفالت جلوگيري به عمل آورد. همچنين در جاده‌ها و مناطقي كه وسايط نقليه سنگين عبور مي‌كنند، بخصوص در مناطق گرمسير، كاربرد اين مصالح كمك شاياني در جهت جلوگيري از خرابي ناشي از گودي چرخ مي‌كند. به جهت غيرقابل نفوذ بودن،‌اين مخلوط مي‌تواند در روسازي مناطق پرباران مورد استفاده قرار گيرد و طبيعتاً از ضايعات ناشي از نفوذ آب به داخل روسازي جلوگيري به عمل آورد.

نظر به اينكه تعميرات،‌لكه‌گيري و ترميم روسازيهاي خراب شده يكي از معضلات مربوط ب نگهداري راه بخصوص در مناطق پر ترافيك- كه قطع تردد مشكلات عديده ترافيكي به بار مي‌آورد- مي‌باشد. با استفاده از آسفالت spg ، اجراي عمليات رفع معايب روسازي با سرعت و كيفيت قابل‌توجهي امكان‌پذير است.

 

2- محل پايانه‌ها و ايستگاههاي وسايط حمل و نقل سنگين :

روكش آسفالتي متداول در محل پايانه‌ها و ايستگاههاي وسايط حمل و نقل سنگين به دليل حركت كند و همچنين توقفهاي نسبتاً طولاني، اين وسايل به مرور زمان دچار پديده خزش گرديده، بعد از مدتي، تغيير شكلهاي موجي شكل و گوديهاي اثر چرخ در سطح روسازي آشكار مي‌شود. اين پديده در مناطق گرمسير، بحراني‌تر مي‌باشد. همچنين در بنادر و اسكله‌ها كه عموماً سطوح از بتن ساخته شده كه دراثر تردد وسايط نقليه، دچار ساييدگي و نيز بروز تركها و شكستگيهايي در روسازي مي‌شود و يا اگر از آسفالتهاي معمولي جهت روكش اين سطوح استفاده شود، به دليل ضعف اتصال بين‌اسفالت و  سطوح دیگر، به مرور در اثر شتاب و ترمزگيري كاميونها، آسفالت جمع شده، سطوح حركت، موجي شكل مي‌گردند. آسفالت spg بدليل مقاومت بالا درمقابل خزش و همچنين چسبندگي قوي با  لايه‌هاي زيرين به عنوان يكي از بهترين روكشها تجربه شده است. استفاده از spg  در بنادر علاوه بر موارد فوق به دليل ويژگي آب‌بندي spg موجب حفاظت درمقابل عوامل جوي نيز مي‌شود.

 

3-استفاده در تونلها و عرشه پلهاي بتني:

            آسفالت spg باعث افزايش استقامت.‌دوام و مقاومت دربرابر تغييرشكل در اثر رد چرخ در تونلها مي‌شود.

آسفالت spg همچنين مي تواند دربرابر اشعه ماوراي بنفش و شوك حرارتي ناشي از تغييرات سريع حرارتي مقاومت داشته‌باشد. مشكل خرابيهاي ناشي از تغييرات حرارتي با استفاده از قير درياچه‌اي وچسبنده‌هاي پليمري تا حد زيادي قابل حل است.

 

4-استفاده در ساير روسازيها:

            آسفالت spg ، يكي از روسازيهاي موردپسند در سطح پياده‌روها و شهرکها و پارکها و سطوح مشابه خصوصاً در مناطق شهري است. يكي از بزرگترين مزاياي آن راحتي ساخت، تعمير ديرهنگام مي‌باشد.

لازم به ذکر است که در این نوع مسیرها می توان از نوع رنگی آسفالت spg نیز بهره برد .

مزايا آسفالت spgمقاوم  :

            آسفالتهاي spg  در سطح وسيعي از صنايع، زيرساختهاي اقتصادي و زيربنايي كاربرد دارند.

 

            مهمترين مزاياي استفاده از آسفالتهايspg  عبارتند از:

1.      مشخصات آب‌بندي:

2.      دوام: اين گروه از آسفالتها عمر فوق‌العاده‌اي را مخصوصاً در كاربرد بعنوان لايه مياني مثلاً لايه آب‌بند بين مصالح ساختماني از خود نشان داده‌اند و در شرايطي همچو پلها كه كار نگهداري دشوار مي‌باشد و روش مناسب ديگري وجود ندارد، ايده‌آل بنظر مي‌رسند. همچنين در اتوبانها، نتايج بدست آمده، مبني بر دوام و كارآيي بسيار عالي spg است.

3.       استقامت: اين نوع آسفالتها در برابر تغييرشكل پلاستيك و تغييرشكل دائمي در دماهاي بالا مقاوم مي‌باشند.

4.      چسبندگي و كشش زياد: بدليل مصرف کمتر قير، اين آسفالتها از چسبندگي و كشش بالايي برخوردار بوده، تمايل خيلي كمي به ترك خوردن دارند.  و پدیده قیر زدگی اصلا در این نوع آسفالت مشاهده نشده است به همين دليل است كه لايه آسفالت spg ايزولاسيون خيلي خوبي براي لايه‌هاي زيرين بشمار مي‌رود.

5.        انعطاف‌پذيري:.

6.      مقاومت سايشي بسيار بالا:.

      

7.    حساسيت كمتر در برابر عوامل جوي:

8.    هزينه نگهداري كمتر:‌نگهداري اين قبيل آسفالتها بسيار ساده و اقتصادي مي‌باشد.

9. انطباق با شیوه های مرسوم ساخت آسفالت

10- آسفالتهای  spg در زمان بارندگی و لغزندگی معابرهیچگونه سر خوردگی برای اتومبیلها بوجود نمی آورد .

 

| نوشته مدیر سایت قائم | تاریخ ثبت 1396/12/13 - 20:39 | گروه آرشیو مطالب | آخرین ویرایش 1396/12/15 - 20:10 | 0 نظر | 974 بازدید |
0 نظر
آخرین نظر: ندارد
نظر شما
نام
*
رایانامه
*
توضیح
*
 
 
Waiting در حال انجام عملیات...
آسفالت پلیمری SPG

آسفالت رنگی شرکت توسعه ساخت قائم (زیبا - با دوام) تماس 32361713-023

آسفالت رنگی شرکت توسعه ساخت قائم ( مخترع و اولین تولید کننده پیگمنت آسفالت رنگی در ایران)

آسفالت رنگی شرکت توسعه ساخت قائم تماس 32361713- 023

آسفالت رنگی شرکت توسعه ساخت قائم

آسفالت قرمز

آسفالت رنگی شرکت توسعه ساخت قائم تماس 32361713- 023

پیشرو در فناوری آسفالت

spg به پایتخت رسید...

گواهینامه ها

استان هرمزگان - بندر عباس - بلوار غدیر - مهر ماه 1392

شهریور 1392 - اجرای آسفالت مقاوم SPG در شهر کرمان - پل روگذر باقدرت

اجرای آسفالت مقاوم SPG برای اولین بار در استان مازندران شهر آمل

آسفالت مقاوم SPG جهت لکه گیری در استان گیلان شهر رشت

اجرای آسفالت مقاوم SPG در ایلام

پایان عملیات اجرایی ترمیم باند فرودگاه سمنان

اجرای آسفالت مقاوم SPG در تهران - شهرداری منطقه 11

پروژه آسفالت رنگی سمنان

خدمات مشاوره

تحقیق و توسعه

سمنان - رنگی

زنجان

سمنان

بسطام

فایل تصویری

رسانه ها

کاتالوگ

دانلود کاتالوگ

SPG قیر

MC SPG

SPG رنگی

SPG

محصولات

تماس با ما

اتمام موفقیت آمیز پل معلم سمنان

کیفیت، استقامت، زیبایی

رنگ های اپوکسی

رنگ های ترافیکی

آسفالت پلیمری SPG

آسفالت های رنگی